Nyheter från Spel och pyssel från Barnradion

• Ludberts memory. Illustrationer: Emil Maxén
    Har du bra minne?

Spela Ludberts memory och se om du kan para ihop alla bilder med ljud. Testa också att spela med BARA ljud!

Ludberts memory hör ihop med julkalendern Knäckarbanketten.

• Rufsas Memory. Illustrationer: Annan Sandler
    Webbspel.

Spela Rufsas memory! Se om du klarar att para ihop alla bilder med ljud. Är det för lätt? Testa att spela med BARA ljud!

Rufsas memory hör ihop med julkalendern Biggest Bang.

• Rymdkunskap med Bertil
    Kluriga rymdfrågor.

Hjälp till att göra Jorden smartare! Om provet är klurigt kan Bertil lära dig allt du behöver.

Det här quizet hör till julkalendern Biggest Bang.

• Spela Tonjes slalomspel
    Webbspel.

Tonje älskar snö och att hoppa med sin spark. Spela slalomspelet och styr Tonje, men se upp för hinder i backen!

Tonjes slalomspel hör ihop med julkalendern Tonje i Glimmerdalen.

• Tonjes Memory
    Webbspel.

Spela Tonjes memory och se om du kan para ihop alla bilder med ljud. Testa också att spela med BARA ljud!

Tonjes memory hör ihop med julkalendern Tonje i Glimmerdalen.

• Många av karaktärerna från Marvinter står samlade i en skogsdunge.
    Ladda ner appen.

Det finns ett spännande spel till julkalendern Marvinter. Det är en app som också heter Marvinter och i spelet ska du hjälpa hustomten Jenny med alla besvärliga väsen som bor på Yngve Gråspiks pensionat.

Spelet är gratis att ladda ner till din surfplatta eller telefon.

• Spridningsbild till memoryspelet.
    Webbspel.

Spela Marvinters memory och se om du kan para ihop alla bilder med ljud. Testa också att spela med BARA ljud!

Marvinters memory hör ihop med julkalendern "Marvinter".

• Knopar
    Pyssel.

Knopar använder man när man ska få båten eller gungan att sitta fast. Det kan vara roligt att kunna göra ett par knopar – här får du lära dig!

• Skrattmaskinen huvudbild. Illustrationer: Stina Lövkvist och Mattias Stridbeck
    70 roliga historier.

Mino i Lyckoborgen älskar roliga historier. I vår skrattmaskin kan du lyssna på hans bästa!

Skrattmaskinen hör ihop med julkalendern "Lyckoborgen".

• Radioapans banankalas
    App för barn 3-8 år.

Radioapan är Barnradions blåa maskot. Han bor i en trädkoja i Sagoskogen och älskar radio och ljud. Nu är det dags att fixa banankalas i Sagoskogen.

Appen är gratis att ladda ner till din surfplatta eller telefon.

• Radioapans kojträd
    App för barn 2-7 år.

Radioapan är Barnradions blåa maskot och en riktigt apig kompis. Han bor i en trädkoja i Sagoskogen och älskar radio och ljud.

Appen är gratis att ladda ner till din surfplatta eller telefon.

• Ishavsspelet - ett kortspel
    Kortspel.

Gillar du samlarkort? Då ska du prova Ishavsspelet. Där kan du låta olika djur från Ishavet mötas och mäta sina krafter. Skriv ut samlarkorten, klipp ut dem, leta rätt på en tärning och spela mot en kompis eller två. Vilket djur vinner?

Ishavsspelet hör ihop med julkalendern Siri och ishavspiraterna.